Volkswagen sărbătorește 75 de ani de la una dintre cele mai importante date din istoria sa. În ciuda tuturor dificultăților, a lansat producția de serie a tipului 1 – pe care o cunoaștem sub numele de Beetle – pe 27 decembrie 1945.
Înainte de această dată, fabrica din Wolfsburg, Germania și Beetle se confruntau ambele cu un viitor sumbru. Deși mașina a fost dezvoltată înainte de cel de-al doilea război mondial, doar 630 de unități au fost construite în timpul conflictului, deoarece fabrica și-a îndreptat atenția asupra efortului de război. În consecință, fabrica a fost bombardată de forțele aliate de mai multe ori în cursul anului 1944. Când s-a întors pacea, ar fi fost mult mai ușor să demolezi fabrica, să scapi Beetle și să faci altceva cu site-ul. Cam asta s-a întâmplat, dar guvernul britanic – care a controlat zona în care se afla Wolfsburg după război – a avut nevoie disperată de vehicule pentru ca personalul său să se deplaseze. După examinarea unui Beetle timpuriu, oficialii au comandat un lot de 20.000 de mașini de la fabrică în august 1945 și au dublat acest număr câteva săptămâni mai târziu. Inițial, scopul era să producă 1.000 de mașini pe lună, ceea ce înseamnă că livrarea comenzii ar fi trebuit să dureze peste trei ani. Lansarea producției a fost mai ușor de spus decât de făcut; materiile prime și combustibilul erau greu de găsit, iar găsirea unor modalități de a găzdui și hrăni lucrătorii era un coșmar logistic.

În ciuda obstacolelor, Volkswagen a lansat producția de serie a modelului 1 la două zile după Crăciun în 1945 și a construit un total de 55 de mașini înainte de 31 decembrie. Mașinile au fost asamblate în mare parte manual, astfel încât fabrica nu a atins obiectivul de 1.000 de mașini pe lună până la începutul anului 1946. La acea vreme, depășirea acestui număr nu era posibilă din cauza motivelor menționate mai sus, dar producția a crescut semnificativ pe măsură ce situația s-a îmbunătățit. Introducerea Beetle în Statele Unite în 1949 și-a sporit dramatic popularitatea și a contribuit la transformarea modelului într-o icoană.
Wolfsburg nu a fost singura fabrică care a construit Beetle; producția a avut loc și în alte câteva fabrici germane, inclusiv una în orașul natal Audi din Ingolstadt, în Australia, în Brazilia, în Mexic și în Africa de Sud, printre alte țări. În timp ce modelul a fost înlocuit treptat de prima generație de Golf din Europa și America de Nord, el a rămas totuși popular pe alte piețe globale și nu a fost retras până la 30 iulie 2003. Ultimul Beetle în stil original a fost construit în Mexic, unde VW a produs și New Beetle 1998-2010 și Beetle 2012-2019.
Una peste alta, 21.529.464 de unități au fost construite pe o perioadă de 56 de ani, o cifră care nu este deloc excepțională atunci când consideri că prima seamănă foarte mult cu ultima. Volkswagen a făcut mii de modificări la mașină, dar nu a modificat niciodată designul de bază și nici nu a modificat aspectul mecanic.