„Mai țineți minte mașina comisarului Moldovan, din filmul «Un comisar acuză»? Este un frumos Mercedes-Benz din 1940, model folosit în celebrele urmăriri din film, când legionarii conduși de Paraipan (Gheorghe Dinicä) îl urmăresc pe comisarul Moldovan (Sergiu Nicolaescu). Același model de Mercedes-Benz, o raritate astăzi, este scos la licitația Artmark de Antichități Și Curiozități din seara de joi, 19 noiembrie, ora 19:00″, se arată într-un comunicat al Artmark.
Mercedes-Benz W136 a fost linia de automobile Mercedes-Benz cu motoare de patru cilindri începând cu mijlocul anilor 1930 până în anii 1950. Modelul 170 V și-a făcut debutul public ca succesor al modelului W15 Typ 170 în februarie 1936. Între 1936 și 1939 a fost modelul cel mai bine vândut de la Mercedes. Între 1936 și 1942 au fost construite peste 75.000, făcându-l de departe cel mai popular model Mercedes-Benz până în acel moment. „V” din numele lui 170 V era o abreviere de „Vorn” (față), adăugată pentru a-l diferenția de Mercedes-Benz 170H (W28) cu motor spate contemporan („H” pentru „Heck”, spate) același motor cu patru cilindri de 1697cc, dar poziționat în spatele mașinii.
DESCRIEREA MODELULUI OFERIT SPRE VANZARE
capacitate cilindrică 1697 cm3, masă proprie 1110, masă totală admisă 1500, putere 28kW (38 CP), combustibil – benzină, viteza maximă 108km/h, anul primei înmatriculări 1940, inspecție tehnică valabilă până în 2022,
„Într-atât de apreciat a fost elegantul strămoș al E-Class-ului contemporan, fiind cunoscut la acea vreme și sub numele de «Calul de cursă al Germaniei», datorită rolului activ în timpul celui de-al doilea război mondial; astfel, în anii 40, modelul a fost adaptat, între altele, în ambulanțe pentru front. La ora actuală, în lume nu mai există multe exemplare în stare perfectă de funcționare, precum cel scos la licitație în această seară (dintre care se apreciază că în Romania mai există doar 4 asemenea exemplare din Mercedes-Benz 170V)”, se arată în comunicat.
Modelul, care în epocă a avut un pret de lux, fiind preferat de oficialități din întreaga lume, pornește în licitație de la un preț de 25.000 de euro. Masina a fost recondiționată la începutul anilor 2000, fiind într-o stare ireprosabilă, de la tapițerie, motor, până la ceasurile de bord originale — aceastea însele piese de colectie, urmărite de colecționarii din întreaga lume.