Din mai 2021 anvelopele vor avea etichete noi de identificare

În mai 2021, va fi introdusă o nouă etichetă UE a anvelopelor pentru a oferi consumatorilor informații mai cuprinzătoare despre caracteristicile anvelopelor selectate.

Pe noua etichetă, clasele de rezistență la rulare și de frânare umedă au fost restructurate, în timp ce performanța zgomotului este acum indicată de numărul de decibeli și literele A, B sau C. Utilizatorii finali pot accesa informații suplimentare despre anvelopa aleasă într-o bază de date prin scanarea codului QR de pe etichetă.

O altă caracteristică nouă se referă la două pictograme care indică dacă aceasta este o anvelopă auto cu aderență la zăpadă care corespunde standardelor de omologare UE de tip, cunoscută și sub denumirea de testul fulgului de zăpadă și / sau o anvelopă nestudiată care oferă aderență pe gheață în conformitate cu noul standard ISO.

Începând cu mai 2021, informațiile UE privind eticheta anvelopelor trebuie să fie puse la dispoziție și pentru anvelopele pentru vehicule comerciale grele (clasa C3). Pe noua etichetă, clasele de la A la C rămân neschimbate. Pentru anvelopele C1 și C2, pentru mașini și respectiv camionete, cele din clasa E pentru rezistența la rulare și aderența pe teren umed vor fi acum încadrate în clasa D care anterior era goală, în timp ce cele din clasele F și G vor fi încadrate în clasa E. Acest lucru face ca eticheta să fie mai clară și mai ușor de interpretat.

Consumatorii pot descărca mai multe informații despre fiecare anvelopă scanând codul QR care apare în colțul din dreapta sus al etichetei anvelopei. Codul QR oferă un link către baza de date EPREL (EPREL = Registrul european de produse pentru etichetarea energetică), care conține foaia de informații despre produs. Aceasta arată toate valorile etichetei pentru anvelopa specifică, precum și începutul și sfârșitul producției pentru modelul respectiv. Fișele cu informații despre produs sunt toate introduse în baza de date EPREL în mod individual de către producătorul de anvelope și, ca în trecut, atribuirea clasei de etichete corespunzătoare este, de asemenea, gestionată de producătorul respectiv.

Noua etichetă a anvelopelor UE este concepută pentru a ajuta consumatorii să aleagă anvelope mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, obținând în același timp informații despre distanțele de frânare. Pentru utilizatorii finali și operatorii comerciali deopotrivă, optarea pentru anvelope cu rezistență la rulare mai mică poate duce la reduceri substanțiale în ceea ce privește costurile combustibilului, precum și la emisiile mai mici. Informațiile clare privind aderența pe teren umed vor asigura o siguranță sporită a traficului, în timp ce informațiile despre zgomotul de trecere sunt concepute pentru a ajuta la reducerea poluării fonice generate de traficul rutier.

Sursa : Continental