Prima manșă a etapei de Formula E de la Valencia, programată la finele săptămânii trecute, a fost o cursă de coșmar pentru majoritatea competitorilor care s-au văzut în imposibilitatea de a termina cursa, din cauza acumulatorilor descărcați.
Cauzele care au dus la această cursă de coșmar pentru piloți au fost vremea capricioasă care a influențat direct comportamentul bateriilor mașinilor și configurația circuitului Ricardo Torno din Valencia care are porțiuni lungi în care mașinile ajung la viteze ridicate, dar cu porțiuni scurte de frânare care nu permit recuperarea optimă a energiei.
Cursa a început în spatele safety car-ului, apoi o serie de incidente au determinat neutralizări repetate, ceea ce a prelungit durata cursei, iar regulamentul prevede reducerea energiei disponibile la fiecare ieșire a safety car-ului.
Majoritatea echipelor nu au reușit să gestioneze energia în așa fel încât să poată termina cursa. Prin urmare, aproape toți piloții au fost nevoiți să abandoneze, pe motiv de… pană de curent!
De această situație a beneficiat Stoffel Vandoorne, care deși a început din spatele plutonului, s-a văzut propulsat până pe locul trei, după piloții Nico Müller și Nyck de Vries, de la Mercedes EQ, singura echipă care a gestionat corect energia din acumulatori.
Mai jos gasiti finalul “pe zero” al acestei manse: