Service-urile auto, în vizorul Consiliului Concurenței

Autosesizându-se Consiliul Concurenței a demarat o anchetă asupra posibilelor înțelegeri între service-urile auto privind stabilirea prețurilor pe piață pentru servicii de întreținere și reparare a autovehiculelor.

”Autoritatea de concurență are în desfășurare o investigație declanșată din oficiu, privind posibile înțelegeri și/sau practici concertate între întreprinderi active în sectorul serviciilor de întreținere și reparare a autovehiculelor prin stabilirea prețurilor, discounturilor și a altor condiții de tranzacționare”, relevă un document oficial analizat de Profit.ro .

Conform sursei citate, Consiliul Concurentei colaborează cu autoritățile competente în domeniul Răspunderii Civile Auto (RCA), cu o atenție specială pentru domeniul și impactul reparațiilor autovehiculelor avariate.  Potrivit altor surse, Consiliul ar fi primit, în același timp, și sesizări cu privire la majorăriri semnificative în ultimele luni cu privire la tarifele practicate atât pentru manoperă, cât și pentru piesele de schimb.

Investigația are loc și pe fondul controalelor derulate pe piață de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care luna trecută a făcut verificări la 766 de service-uri auto, descoperind nereguli la mai mult de o jumătate dintre ele. Au fost aplicate 309 de amenzi, în valoare de aproape 1.407.000 de lei. Comisarii ANPC au constatat, printre altele, practici incorecte precum constrângea consumatorilor să accepte condițiile contractuale, respectiv a renunțării la exercitarea dreptului de proprietate asupra autovehiculului și anume, a nu putea ridica autovehiculul reparat în cazul neachitării integrale a facturilor de reparație aferente acestuia, indiferent dacă aceste facturi sunt achitate de către consumator sau de către o firmă de asigurări care a acceptat devizul de reparație.

Sursa Profit.ro